Saya Akan Cuba :')

Assalamualaikum..

Hi buddies! Saya kembali setelah seminggu tak update blog ni. Dan dalam seminggu tu banyak benda yang berlaku. I mean a lot! Sedar tak sedar dah seminggu saya dalam masalah ni. Saya masih tak tahu apa perlu buat. Dia yang minta, saya tak sanggup sebenarnya. Kalau lah dia tahu, saya rela tu pun sebab dia minta. Sebab segala permintaan dia, saya anggap akan buat dia gembira. Sebab tu saya rela. Luar saya rela, tapi sebenarnya hati saya ni tak sanggup. Tak rela langsung. Saya tahu, kalau saya rela saya akan sakit. Rindu. Semua perasaan ada lah. Timbul semuanya. Yes, saya sedang mengalami semua perasaan tu semua. Saya dah tak sanggup lagi. Saya tak kuat lagi dengan semua ni. Pergi sekolah dengan badmood, kawan tegur pun saya layan taknak layan jea. Hmm.

Leley : "OLIE, KAU KUAT. AKU TAHU KAU KUAT. DAN AKU FAHAM KEADAAN KAU SEKARANG. FAHAM SANGAT. KAU KENA HADAPI SEMUA NI DENGAN SABAR. INGAT, AKU SELALU ADA DENGAN KAU PU. AKU SAYANG KAU. KAU INGAT TU. KAU LEMAH, AKU BANTU KAU. AKU NAK KAU YANG DULU, SELALU SENYYUM. KAU KUAT, SO PLEASE KEEP STRONG!"

Adik Fatin : "PLEASE, BE STRONG OLIE. I KNOW YOU CAN! MANA OLIE YANG DULU. YANG SELALU DENGAN GELAK KETAWA. MANA OLIE YANG SELALU SUKA BUAT ORANG GELAK. MANA SEMUA TU? TOLOGN OLIE, KEEP STRONG!"

Wawa : "KALAU ADA PROBLEM SHARE DENGAN AKU. AKU AKAN DENGAR." Me : "EM, MEMANG AKU ADA PROBLEM *story to wawa*" Wawa : KAU SABAR LAH. BAWA BINCANG DENGAN DIA ELOK-ELOK. PATUT LAH KAU MURAM JEA 2 3 HARI NI. JANGAN SAMPAI MASALAH NI GANGGU PEMBELAJARAN KAU OLIE. AKU FAHAM. AKU NASIHATKAN KAU BAWA BINCANG ELOK-ELOK DENGAN DIA. INSYAALLAH, SEMUA AKAN OKAY. TRUST ME"

Saya terharu. Semua bagi nasihat. Semua bagi support. Tapi saya tak boleh nak janji. I'm just can said "InsyaAllah". That's all. Itu jea saya boleh cakap dengan diorang. Saya tak boleh nak janji. Badan saya terlalu lemah sekarang. Macam mana saya nak bawa bincang dengan adik kalau dengar suara dia pun air mata saya keluar? Dengan mama sendiri pun saya kurang bercakap. Bukan dengan mama sorang lah, satu family saya kurang bercakap sekarang. Saya pura-pura buat perangai saya yang dulu, pura-pura gelak and so on semata-mata taknak bagi diorang perasan. Dan ia kekal sampai harini. You know what guys? Dah 2 minggu saya macam ni. Apa perlu saya buat kawan? Please tell me. I need some help. I can't be like this for a long time. Khamis lepas, saya dah betul-betul tak tahan. Leley pun ada sebelah saya. I have to tell Tasha about this. And I did. I cried in front both of them.

Me : "Sha, I have a problem." Tasha : "What problem babe?" Me : "It's about.....hmm. Biarlah, just forget it lah. Kay." Tasha : "Please lah olie. Kalau dah tanya, jangan nak putar belit topik lain." Me : "Takpe, lupakan lah eah." Tasha : "Olie, seorang kawan kalau dia caring gila dia akan tanya jugak apa problem kawan dia sampai kawan dia tu strory problem dia. Kalau dia tak caring, dah lama dia blah. Ni sha caring olie ni. Tell me please." Leley : "Aku tahu sha pasal apa" Me : "Yeah, just ask her. I can't" Tasha : "Haa, kau tahu apa Leley? Macam mana kau boleh tahu?" Me : "I told her about my problem" Leley : "Kau cakap lah pu. Aku tak boleh sebab kau tahu semuanya. Kau yang hadapi semua ni. Tabah pu" Me : "I can't pu." Leley : "Kau boleh!" Tasha : "Come on lah babe, just tell me." Me : "Okay... It's about bq." Tasha : "Okay, it's about bq. Then?" Me : "Yeah, it's about bq jelah." Tasha : "Yelah, kenapa dengan bq?" Me : "Macam biasa lah." Tasha : "Gaduh?" Me : "Em." Tasha : "Bila lagi terjadi?" Me : "Khamis lepas." Tasha : "So, dah seminggu lah ni. Kenapa tak cakap awal-awal?" Me : "I'm scared. Yelah, kan sha pernah cakap dulu.. Kan?" Tasha : "Alah, taklah sampai macam tu. Sabar lah. Nanti lah sha try talk dengan dia." Me : "Sha, please. Don't! Promise me, jangan. Biarlah masalah macam ni jea, maybe akan reda dengan sendiri. Kot" Tasha : "Sampai bila?" Me : *crying* Tasha : "Omg olie, are you crying?" Me : "Nope. I'm okay babe. Dont you worry. Cause everything gonna be alright." Tasha : "Yes, everything gonna be alright. And 1D menang award tu. Haha" Me : "Stop about that sha"

Sempat lagi makjemah saya ni buat lawak. Saya menangis depan dia. Memang tak tahan sangat. Saya nak sangat peluk Tasha time tu. Nak menangis atas bahu dia. Tapi, tak boleh. Nampak macam annoying sebab masa tu orang ramai. Haha, entah kenapa sekarang saya terlalu memerlukan bahu seseorang untuk saya menangis. Pft, annoying me right? I don't care what people say about me :') Just go on. I'm okay. Saya masih bertahan sekarang disebabkan mereka semua. Mereka yang selalu bagi semangat, nasihat untuk saya terus kuat. Thanks a lot to my girls. Thanks for supporting me. Thanks for everything. Saya akan cuba untuk senyum semula, untuk gelak macam dulu dan untuk selesaikan masalah ni dengan adik kalau Tuhan permudahkan urusan saya semua ni. Doakan saya :') Jaga diri semua, Assalamualaikum :'*
♔ Gracias / Thankyou For Reading . 'MuchLove♥' ♔

No comments:

Post a Comment