Ini Kawan atau Lawan?

ASSALAMUALAIKUM...
Kenapa kita perlu jaga hati orang sedangkan orang tu tidak pernah sekalipun atau sedikit pun nak jaga hati kita? Kenapa kita perlu ada rasa belah kasihan dekat orang macam tu? Kenapa???! Yeah, tanda tanya yang banyak menunjukkan satu soalan yang mendalam. Aku selalu mudah rasa kesian dan niat nak jaga hati orang tu selalu ada. Selalu. Tapi, apa yang dibalasnya ialah satu keadaan yang kita tidak boleh terima. Rasa macam bodoh pun ada sebab jaga hati orang macam tu. Tapi macam mana lagi? Dah buat dah pun. Bila nak undur dah tak boleh. Kalau tahu perangai orang tu macam tu, sah sah aku tak akan ada sedikit pun niat nak jaga hati dia. Macam tak boleh blah -.- Kalau rasa kita ni sebagai seorang kawan dan MANUSIA, tolong jaga hati orang disekeliling kita. Bercakap jangan main lepas. Aku teringat satu benda pasal orang yang paling dekat dengan aku. KAWAN... Yeah, dia rapat dengan aku, wawa, ammy, balqis, amirah. But now, semua dah lain. Disebabkan perangai dia yang dia anggap sebagai gurauan, membuatkan kitorang semakin hari semakin fed up. Sorry to say dear friend. Idk why, you're so annoying. Sorry. I MUST said it. Awak dengan perangai awak boleh pergi mati. Haha, saya tak marah. Cuma sebagai seorang kawan, dah banyak kali kami tegur. Tapi, awak semakin menjadi-jadi. Tolong ubah perangai sebelum ayat "dulu kawan sekarang lawan" keluar dari mulut aku depan kau nanti :'D Aku tak tahu nak cakap macam mana lagi dengan kau. No wonder why others dont wanna be friend with you babe. They just acting like be friend with you. But they dont. Did you realize it? Hmm, pity you. Please, behave!! Just be like that. Can you? :') Kalau ikhlas nak jadi sebagai seorang kawan, tolong jadi diri anda. Jangan bergurau tidak bertempat. Ia menjengkelkan. Saya ulang, menjengkelkan. Tolong faham. Tak perlulah nasihat dekat orang kalau diri sendiri pun buat benda tu. Sekali lagi saya mohon. Tolong ubah perangai............ Sekian :)

Syok nya korang baca... Hiks, apa yang korang syok sangat baca tadi tu hanyalah satu menipuan. Kahkah, chillex weh. Olie bosan. Dah lama tak membebel dekat blog ni. So, hey pretty & handsome :* Sorry for this entry. Actually, ada terselit satu dua cerita disebalik yang ada kat atas tu betul dan benar. Harap janganlah pilih kawan macam tu yea kawan-kawan Olie yang omey handsome semua. Be carefull. Assalamualaikum :) xoxo

FAKE PEOPLE IS EVERYWHERE, BACKSTABBER IS OUT THERE :)

♔ Gracias / Thankyou For Reading . 'MuchLove♥' ♔

No comments:

Post a Comment