Pendam, Pendam dan Terus Pendam.

Assalamualaikum people. Dah lama tak berleter dalam blog aku ni. Fuhh fuhh fuhh *hembus habuk*. Nak tanya ni. Apa korang jawab bila orang tanya "KAU OKAY TAK?". Satu soalan yang menunjukkan seseorang itu mengambil berat tentang kita. We must appreciate it much. Ada sesetengah orang akan jawab "AKU TAK OKAY SANGAT" dan ada akan jawab "AKU OKAY JE". Tapi kebanyakkannya akan jawab, "Saya Okay". Yeah, same here. Disebalik perkataan "Okay" banyak kepedihan dan kesedihan yang kita lalui. Problem banyak kita simpan. Problem banyak kita pendam. It's because we just don't want people that we loves, worry about us. Just that. Kan? Kita niat baik. Taknak bagi orang yang kita tersangat-sangatlah sayang risau pasal kita. Siapa nak tengok kan orang yang kita sayang risau hanya sebab kita. Kan? Kalau yang suka tengok orang yang dia sayang tu risau, memang aku baling tomato 60 biji atas muka tu. Elok untuk kesihatan. Hahaha.  Bagi aku, aku selalu pendam. Apa yang aku rasa selama ni, yang aku lalui selama ni, aku just pendam. Depan kawan-kawan aku, aku senyum. Aku gelak bagai orang gila. Sebab? Hanya nak sembunyikan rasa sedih, sakit aku ni daripada dorang. Niat kita baik kan. So, apa pun kita akan cari jalan macam mana nak sembunyikan rasa sakit, sedih ni.

Sometimes, bila kita terlalu pendam jugak apa jadi? Sakit korang sakit. Sakit apa? Sakit hati lah kan, takkan sakit perut nak melepas pulak. Hahaha, k tak lawak. Jangan gelak. That is why kita perlu cari orang yang betul-betul kita boleh percaya. Sorang pun dah cukup. Buat apa nak ramai-ramai. Nanti, satu per satu dia hebohkan. Makan kasut saiz 5 nanti orang tu. Lepastu, kalau dah sure orang tu betul kita percayakan, just share with her/him. Kawan lelaki atau kawan perempuan? Terserah. Asal mulut dia tu jenis tape selalu. Haha, joking. So people, jangan pendam lama-lama masalah. Nanti sakit. Bila sakit, hati retak. Assalamualaikum :* xoxo


♔ Gracias / Thankyou For Reading . 'MuchLove♥' ♔

No comments:

Post a Comment