Ada Yang Baru , Jangan Sesekali Lupa Yang Lama .


Assalamualaikum dan hai kepada non muslim :) Apa khabar anda semua ? Hope korang semua sihat yea . Nak dijadikan cerita , time aku duduk sorang-sorang dekat rumah . Tengok cerita ape entah . Cerita tu tentang kawan sampai mati . Eh , bukan kawan , tapi PERSAHABATAN . Eh -.- kawan dengan persahabatan tu bukan sama ke ? *buat muka blur macam johan dengan rambut kembang nye tu :D Hikhik , hak'aa , lebih kurang cenggitu lah cerita dia . It's about kawan ni dari kecil since sekolah tadika sampai lah menjejaki kaki ke sekolah menengah . Sorang nama Elly , sorang lagi nama Elisya .  Selalu bersama . Makan sesama , minum sesama , pergi kantin sesama , pergi tandas sesama , keluar sesama , haa ape lagi sesama ? *buat muka berfikir , kening angkat sebelah mata tengok atas . Lepas tu , si dua orang kawan ni exam pmr . Then dapat result . Dapat result punya lah gempak . Sama-sama gempak . Almaklumlah , segala benda buat sama-sama . Result pun sama lah gempak kan . Then , masing-masing nak apply sekolah sana sekolah sini , utara selatan semuanya nak apply *tipu jea , muka tak bersalah . Lepas tu , Elly dapat pergi sekolah yang dia apply . Elisya pulak ni check punya lah check dalam online , tengok nama dia takdapat pergi sekolah yang dia apply . Elisya sangat-sangat sedih lah kan . Yelah , kawan dia dari kecil dah nak pindah . Elly pujuk si kawan dia yang dia sangat-sangat sayang . Dorang sesama nangis . See , ni baru dikatakan kawan sampai mati . Susahnya nak lepas kawan kita yang kita sayang kan ?

Bila Elly ni dah pindah sekolah , tiap-tiap malam calling denga si Elisya ni . Cakap tu cakap ni . Gosip sana gosip sini . Elly ni cerita tentang sekolah baru dia . Elisya ni pulak bimbang , takut terjadi ape-ape dekat kawan dia ni haa . Take care lah itu lah ini lah . Sayang nya dia dekat Elly ni . Tu baru first week berpisah dengan kawan baik . Masuk jea 2bulan si Elly ni duduk sekolah baru dia tu , dah tiada calling tanya khabar si Elisya ni . Text pun takde . Elisya bimbang . Dia calling tak angkat , dia text tak angkat . Dia tertengok satu kertas penuh dengan conteng-conteng time dia dengan Elly bosan . Dulu dorang letak gambar jari dorang yang buat macam janji dekat kertas tu , contoh gambar then kat bawah tu tertulis :

"JANJI , KAWAN SAMPAI MATI"

Oneday , Elisya ni berharap kali ni dia call , Elly akan angkat . Tett tett bunyi . Haha , bunyi tu dah hebat >< "Hello" suara Elly . Elisya nangis sebab kawan dia angkat . Elisya balas "Hi Elly" Tiba-tiba , Elly cakap :

KAU SAPE ? JANGAN CALL AKU LAGI . AKU DAH TAK KENAL KAU . KAU BUKAN KAWAN AKU LAGI . AKU DAH ADA KAWAN YANG BETTER DARIPADA KAU 
*bapak suara macam ketua lanun :O

Err apakah ini dikatakan kawan sampai mati ? *baling garfu . Kenapa dan kenapa perlu berlaku macam ni ? Kan ? Kita punya caring dekat kawan kita then dia buat cenggitu kat kita ? Oh , ohsemm sangat-sangat kan ? *baling buah durian . Memang banyak sangat macam ni kan ? First , janji kawan sampai mati . Tu la ni la . But now days , burukkan nama kawan baik sendiri . Tikam belakang kawan . Haih -.- Apa mende semua ni ? Jangan janji lah kawan kalau tak boleh tepati . *muka senyum macam ketua gengster :'D

Cerita ni buat aku nangis . Sebab apa ? Sebab time tengok cerita ni , tetiba teringat dekat Fatiah :'( Cerita ni sama gila dengan kisah aku :( Ya Allah , rindunya aku dekat Fatiah aku sorang tu . Rindu pembebelan dia , kegilaan dia , gelak tawa dia yang macam hantu tu :'D Rindu sangat-sangat kau tahu mekyah ! Aku ingat lagi time aku otp dengan kau . Aku cakap , kau sure ke nak pindah sekolah ? Kau cakap :

HOLAA . OLOO , TAKPO EAH . BUKEY NYO AKU PINDOH SEKOLOH LUAR NEGARO . MG GAK EAH OLIE . NATI WEEKEND AKU BALIK , KITO HANG LAH SEKALI :') 
*aku nangis time kau cakap macam ni , tapi aku sempat cover . kau je tak tahu bangang . Haha :')

Aku hope kau tak lakukan aku seperti cerita tu mekyah . Aku sayang hang naa . Hang tahu ! Aku sayang kau gila-gila ! Anf sama juga dengan kawan aku yang lain . Please , jangan buat ta*ik dengan kawan anda :D Kawan kita bagi minyak wangi , kita balas dengan sbenda kotor . Please please and please , sayanglah kawan anda seperti mana kawan anda sayang anda *ayat tak boleh blahh -.-' Kalau keling dgr ni pun tak faham . LOL :D Haha , whatever lah . So , ampun sebab entry ni agak macam essay kan kan ? Kalau buat oral ni pun dapat fullmark . Hikhik . Sekali lagi olie nak ingatkan , jangan sesekali lupa kawan kita . Although dia tak perfect tapi dia sedaya upaya untuk berubah . Jangan kutuk dan jangan sesekali merendah kebolehan dia . Maybe dia tak boleh buat apa yang kita boleh buat , tapi dia tak ada hobby untuk kutuk orang :') Satu lagi , bila dah ramai kawan , jangan lah lupa kawan yang lama . Yea ? Think about it my dear friends . Byebye :*

HUG OF FRIENDSHIP <3

♔ Gracias / Thankyou For Reading . 'MuchLove♥' ♔

No comments:

Post a Comment